Jak nabrat svaly a zároveň se zbavit tuku: Je to možné?

Jak nabrat svaly a zároveň se zbavit tuku?

Dvě skutečnosti… jeden velký problém

  • Skutečnost 1: Ztráta tuku vyžaduje kalorický deficit, což znamená konzumaci méně kalorií, než vaše tělo potřebuje, takže již uložený tuk je použit pro výdej energie.
  • Skutečnost 2: Nabírání svalů vyžaduje kalorický přebytek, což znamená konzumaci více kalorií, než vaše tělo potřebuje, takže může vzniknout nová svalová hmota.

Takže, když dáte tyto dvě skutečnosti vedle sebe, narazíte na matoucí závěr: ztráta tuku a budování svalové hmoty vyžadují úplně opačné podmínky z hlediska příjmu množství kalorií.

Takže pojďme v tom udělat jasno…

Je to tedy možné?

Odpověď je : ANO!

Ano, opravdu.. Je skutečně možné nabírat svaly a zároveň se zbavit tuku. Kdokoli tvrdí opak, mýlí se.

To je dobrá zpráva.

Špatná zpráva je, že je to něco, čeho nebude každý schopen docílit. Myšleno-někteří lidé mohou, ale většina ne.

Pojďme začít s těmi šťastnými, co mohou…

Kdo může nabrat svaly a zároveň se zbavit tuku?

V první řadě existují 4 skupiny lidí, kteří toho mohou docílit:

  1. Začátečníci s nadváhou
  2. Lidé nabírající zpět ztracenou svalovou hmotu.
  3. Lidé s mimořádnou genetikou
  4. Uživatelé steroidů/drog

Pojďme ignorovat poslední dvě skupiny a zaměřme se na první dvě: začátečníci s nadváhou a lidé nabírající ztracenou svalovou hmotu.

1. Začátečníci s nadváhou

Netrénovaní začátečníci mají perfektní předpoklad pro rapidní zlepšení v počátečním stádiu pro nabírání svalů a síly. Pokroky začátečníků jsou prostě úžasné.

Pokud nyní zkombinujete tuto skvělou schopnost začátečníků s nadbytečným množstvím tělesného tuku, dostanete kouzelnou situaci při rozdělování kalorií, která umožní začátečníkům s nadváhou krátkodobou schopnost využít kalorie uložené jako tělesný tuk a použít je při budování nové svalové hmoty.

V podstatě vaše tělo použije tělesný tuk jako zdroj energie pro svalový růst, v zásadě jako kalorický nadbytek.

Takže pokud máte pouze pár kilogramů tuku navíc, nedoufejte v příliš velké úspěchy. Ale pokud máte nadváhu a větší množství tělesného tuku, můžete očekávat krátkodobou schopnost nabrat svaly a zbavit se tuku zároveň.

Pro dosažení tohoto stavu, vytvořte mírný kalorický deficit, dodržujte správnou dietu (dostatečné množství proteinů,atd.) a správný cvičební program pro začátečníky zaměřený na progresivní přetížení.

Ačkoliv rozhodně nebudete nabírat svaly stejnou rychlostí jako se zbavovat tuku, stále budete schopni dosáhnout slušného nárůstu svalové hmoty a síly během kalorického deficitu.

Ale pamatujte, že se jedná pouze o dočasný stav. Jak bude čas plynout a vy budete mít méně tělesného tuku (a více svalů), ztratíte tuto schopnost netrénovaného začátečníka.

2. Lidé nabírající zpět ztracené svaly

Podobně jako začátečník s nadváhou, toto je další skupina lidí, kteří dočasně získají toto kouzelnou schopnost. V tomto případě hraje hlavní úlohu tzv. svalová paměť.

Pokud naberete značné množství svalů, ale potom přestanete trénovat na určitou dobu, během které ztratíte nějakou svalovou hmotu a naberete tělesný tuk, budete na chvíli schopni znovu nabrat tyto svaly zpět a zároveň ztrácet tuk. Ale je to opět pouze dočasný stav.

A kdo nemůže dělat obojí současně?

Ve většině případů… všichni ostatní.

Pokud se tedy nedostanete do jedné ze 4 uvedených skupin, šance že se vám podaří nabírat svaly a zároveň ztrácet tuk je mizivá až žádná.

Možná říkáte, že jste slyšeli tvrzení, že je to možné.

Ale to je obvykle jen jedna ze čtyř věcí…

1. Nesmysl

Příště až uslyšíte někoho hlásat ,,všichni to dělají špatně…my vám ukážeme jak nabrat svaly a zbavit se tuku současně,, otočte se a odejděte pryč.

Myšleno, pokud vám konkrétně nevysvětlí jak a proč je to možné, pravděpodobně se vám jen snaží prodat nějaký cvičební program, knížku nebo zázračný doplněk, který to dokáže.

Znáte to, různé doplňky, které vám pomohou shodit 10 kilogramů tuku za 5 dní nebo cvičební program s kterým naberete 15 kilo svalů za 3 týdny. Cokoli potřebujete slyšet, abyste vytáhli z peněženky vaši platební kartu.

2. Hloupost

Takže příště, až vám někdo bude tvrdit, že všichni můžeme nabírat svaly a současně se zbavit tuku pokud budeme jíst zdravě nebo 6 menších jídel denně pro zrychlení spalování nebo nebudeme konzumovat žádné sacharidy po 7 hodině večer anebo budeme užívat správné po-tréninkové jídlo nebo cokoliv jiného…prostě ho ignorujte.

 

3. Významy

Někdy tvrzení současného nabírání svalů a ztráty tuku může být pravdivé v závislosti na vašem úhlu pohledu co pro vás fráze ,,současně,, znamená.

Mluvíme doslova o dělání obou věcí zároveň? Nebo mluvíme o nabírání svalů a zbavování se tuku během jednoho časového úseku ( 6 týdnů,3 měsíců,1 roku,atd..)?

Možná se vám to zdá jako hloupost, ale různé programy tvrdí, že umožňují současně nabrání svalů a ztrátu tělesného tuku a následně vám sdělí, že musíte strávit 10 týdnů nabíráním svalů a potom 10 týdnů zbavováním se tělesného tuku.

Zní to téměř stejně, nemyslíte?

4. Obměňování

A nakonec tu máme různé obměňovací metody.

Tyto metody většinou zahrnují střídání dnů s kalorickým přebytkem a kalorickým deficitem během týdne. Dny s přebytkem jsou umístěny do tréninkových dnů pro podporu svalového růstu a dny s deficitem do odpočinkových dnů pro nabuzení spalování tuků. Cílem je prolomení stagnace ke konci týdne a dostat se do udržovacího režimu pro dosažení nepatrných výsledků v obou směrech (méně tuku a více svalů)

Problém je, že pokud to opravdu funguje, výsledek se dostaví velice obtížně a pomalu. To způsobí, že pro většinu lidí se to bude jevit jako ztráta času pro nabírání svalů a zbavování se tuku nebo obojího.

Takže pokud potřebujete pouze nepatrné změny na vašem těle a vůbec na to nespěcháte, může tuto možnost zvážit.

Ale upřímně pro většinu lidí není tato varianta zajímavá.

Takže… jak dosáhnu obojího?

Je to v podstatě jednoduché. Soustřeďte se postupně na jednu fázi a potom přejděte na další.

Vysvětlím následovně…

  1. Strávili jste nějaký čas rýsováním a zbavováním se nadbytečného tuku. Během tohoto období byste samozřejmě měli pokračovat s cvičením v posilovně pro udržení vaší nabrané svalové hmoty a síly, zatímco se zbavujete tělesného tuku.
  2. Potom, co jste vyrýsovaní, jak jste chtěli, zaměříte se na nabírání svalů. Během tohoto období byste stále měli bedlivě sledovat váš kalorický příjem a rychlost nabírání na váze a upravit váš trénink a dietu tak, abyste nabrali co nevíce svalů je možné při udržení nabírání tělesného tuku na minimum.
  3. Poté, v závislosti na vašem cíli a na tom kolik svalů chcete nabrat a kolika tuku se zbavit, prostě jen budete střídat jednotlivé fáze, dokud nedosáhnete postavy, kterou chcete.

Proč je lepší se nejdříve zbavit nadbytečného tuku a potom se soustředit na nabírání svalů si vysvětlíme jindy.

Shrnutí

Je opravdu možné současně nabírat svaly a zbavovat se podkožního tuku, ačkoliv existuje pouze malá skupina lidí, kterým se to podaří.

Pokud jste jeden z těch mála šťastlivců, využijte toho a užijte si to, dokud to trvá. Brzy se stanete jedním z těch ostatních.

A pro ty ostatní, nejhorší věc co můžete udělat je se o to pokoušet. Akorát tím ztratíte čas a úsilí a výsledek bude mizivý nebo žádný.

Ideální řešení je prostě soustředit se na jednu věc a potom přejít na druhou.

A na konci svaly naberete a tuku se zbavíte…jen ne zcela současně.

Autor: Jay

Přeložil: Bob