Trénink

Trénink - činka

Zeptejte se nás, co vás zajímá o tréninku. Svůj dotaz napište do formuláře jako komentář. Vaši otázku a odpověď na ni následně na tomto místě zveřejníme.

Tým Pozdraf.cz

14 Responses to Trénink

  1. Zuzka napsal:

    Dobrý den, chtela bych se zeptat, merim 169cm a vázim 60kilo, chtela bych zhubnout 3kila, ale hlavne zpevnit cele telo, prsa, stehna..chodim do fitka 2x tydne, ale mam pocit, ze bud cvicim spatne nebo malo, jake cviceni je pro 30tiletou zenu v posilovne nejefektivnejsi? Dekuji

    • bob82 napsal:

      Dobrý den,

      záleží na tom,odkud chcete ty 3 kila vzít-pokud vám jde o celkovou tělesnou hmotnost,je to zanedbatelná váha-stačí se trochu odvodnit,méně najíst,atd..Jestliže se chcete zbavit 3 kil tělesného tuku,jde zhruba o 2 měsíční záležitost ( závisí na spoustě okolností).Pokud se necítíte unavená,klidně zvyšte návštěvu fitcentra na 3-4krát týdně.Pro formování postavy je potřeba vytvořit mírný kalorický deficit ( spálíte více energie než přijmete(=sníte) nebo přijmete méně než spálíte).Cvičte 3 až 5 sérií po 6-12 opakováních. Preferujte komplexní cviky na procvičení celého těla jako jsou dřepy,přítahy,mrtvý tah a cviky s kladkou a jednoručkami.

  2. Terka napsal:

    Dobrý den potřebovala bych radu-jsem docela silnější postavy chtela bych posilovat a cvicit poradily by jste me prosim nejake cviky predem dekuji

  3. Honza napsal:

    Zdravím.
    Nechal jsem si udělat jídelníček přímo na svou postavu a na druh cvičení (posilování doma).
    V pondělí cvičím biceps a prsa, v úterý triceps a křídla.
    Středa pauza.
    Čtvrtek a pátek se opakuje, jako první dva dny.
    Víkend volný.
    Vím, že tělo musí regenerovat, ale dalo by se někam rozumě vtěsnat cvik na břicho?
    A kdyby měl někdo radu, jak dlouho cvičit každý z těchto cviků, budu rád.
    Jde mi o nabrání svalové hmoty a vytvarování, na to mám i přizpůsobený jídelníček.

    Díky za rady.

    • bob82 napsal:

      Ahoj Honzo,

      nezmiňuješ se,jestli cvičíš doma pouze s vahou vlastního těla nebo se závažími (podle slov posilování doma bych tipoval to druhé). První případ není efektivní pro budování svalstva,protože v pokročilém stádiu budeš muset řešit věc zvanou progresivní přetížení:http://www.pozdraf.cz/posilovani-kardio/progresivni-pretezovani-klicova-podminka-pro-posilovani/
      A pokud doma zrovna nemáš profesionální vybavení za desítky tisíc korun,tvé možnosti v nabírání svalové hmoty budou postupem času také omezené. Ale pro začátečníky je to dostačující. Dále v tvém rozpisu nevidím ramena a nohy-docela podstatné svalové partie!?
      Co se týče břicha,často se přidává k tréninku spodní části těla ( nohy,spodní záda),ale není to podmínkou.Jinak břicho je také jen sval a platí pro něj stejná pravidla jako pro ostaní svaly.
      V domácím prostředí nebývá intenzita cvičení tak vysoká jako v posilovně,a tak si můžeš dovolit cvičit jednotlivé partie déle/častěji.S břichem se to nemá přehánět-maximálně 3krát týdně podle intenzity cvičení.

      Váš Pozdraf

  4. Marky napsal:

    Ahoj Pozdraf,
    ráda bych začala cvičit s činkami, ale mam strach, aby moje postava nezačala vypadat jako mužská. Velké svaly se mi na ženách nelíbí. Jde mi o zpevnění a o to, že mě to baví.
    Děkuji za radu, Marky

    • bob82 napsal:

      Ahoj Marky,

      tvůj strach z mužské postavy je u žen velmi častý,ale neopodstatněný.Ženy zkrátka nemají dostatek testosteronu (hormon zodpovědný mino jiné za tvorbu svalové hmoty) v těle v porovnání z mužským.Takže pokud nejste zrovna genetická hříčka přírody nebo dobrovolně neužíváte anabolitika ( růstové hormony),nemusíte se bát cvčení s čínkami a to ani s většími váhami.Jediné čeho docílíte je to,že budete mít pevnou,vytvarovanou postavu podobnou těm,co mají fitness modelky.A uvědomnte si prosím to,že i ony jsou foceny v té nejlepší formě,po cvičení a „napumpované“.

      Takže žádný strach a hurá do posilovny.

      Váš Pozdraf

  5. Petra napsal:

    Dobrý den,
    ráda bych začala s cvičením TRX. Momentálně chodím 2x týdně do posilovny, kde procvičuji celé tělo a jednou až dvakrát týdně běhám. Můžete mi poradit, jak často ze začátku chodit na tento trénink, aby to mělo efekt. Případně jakým jiným vhodným cvičením to doplnit.
    Předem děkuji za odpověď a přeji hezký den Petra M.

    • bob82 napsal:

      Ahoj Petro,
      TRX cvičení bych doporučil jako doplňkové cvičení. Je vhodné a efektivní zejména pro posílení střední části těla ( core ),což je výhodné pro správné držení těla nebo pro podporu při cvičení ostatních částí těla ( spodní i vrchní ).Také se doporučuje při určitých omezeních pohybového aparátu ( zdravotních problémech ).Jinak základem pro budování fitness postavy zůstává rezistenční trénink ( posilování ) a správná strava. Doplnit můžete kardiem jakéhokoliv druhu ( běh,plavání,aerobic ) nebo již zmíněné TRX cvičení.Nezapoměnte dopřát tělu dostatek času na regeneraci-nic se nemá přehánět.Možná bych přidal jeden den v posilovně a ubral jeden den běhání. Ale to záleží na vašich individuálních cílech ( budování postavy nebo kondice-např.na závody,atd.)

      Váš Pozdraf

  6. Natálie napsal:

    Ahoj Pozdraf,

    chci tě poprosit o radu. Jsem 23 letá žena a vážím 56 kg. Chtěla bych začít s nějakým sportem a trochu si zpevnit a vyrýsovat postavu. Co bys mi doporučil jako nejvhodnější sport nebo druh tréninku, při kterém dosáhnu nejlepšího výsledku?

    Děkuju za odpověď.

  7. Bodlina napsal:

    Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jak nejlépe docílit plochého bříška. Vrchní část jde téměř sama, ale bojuji s tzv. „spodním“ břichem. Děkuji za radu. Hezký den B.

    • bob82 napsal:

      Dobrý den,
      nejprve je důležité si uvědomit,že lokální ztráta tuku neexistuje ( pokud se nebavíme o liposukci ). Vaše tělo si samo rozhodne z které části těla bude první tuky brát a kam je zase ukládat. To máme každý dané geneticky a také se to liší u mužů a u žen.Můžete pouze posílit ( zpevnit-nabrat ) svaly ve cvičené partii.Bříško je problémová část,protože tam má tuk tendence se držet nejdéle ( z evolučních důvodů ochrany důležitých orgánů v oblasti břicha ).Takže jediná možnost je celková ztráta tělesného tuku a zvýšení podílu svalové hmoty pomocí cvičení a diety.Pokud vidíte,že u zbytku těla tuk ztrácíte,znamená to,že to děláte správně a stačí vydržet a pokračovat.Výsledek se dostaví,jen to bude chvilku trvat.
      Přeji mnoho úspěchů za cestou k Vašemu cíli.

      Váš Pozdraf

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *