Změňte kvalitu vašeho jídla před tím, než snížíte jeho množství

 

Ztráta tělesné hmotnosti je pouze přijaté kalorie vs spálené kalorie-správně? Ano, vždycky. Ale nehledě na to, jak moc by lidi chtěli jednoduše jíst méně, aby zhubli, existuje určitý limit, jak málo můžete jíst a stále hubnout a udržet si při tom zdravé tělo.

Jezení méně a méně jídla znamená, že přijímáte méně a méně živin, což časem způsobí, že vaše tělo zpomalí váš metabolismus a začne šetřit energii. Nezajímá ho, že se chcete zbavit tuku. Chce si ho udržet. Vždyť tělo tuk potřebuje a vy mu nedodáváte žádnou energii z vaší diety.

Teď není čas snížit kalorie

Bylo nám vysvětlováno, že abychom zhubli, musíme jíst zdravé jídlo a vytvořit kalorický deficit. To je pravda, ale bohužel více lidí se zaměřuje na samotné kalorie než na skladbu jídla. Dovolte mi vám něco říci-dieta složená z 90% zdravého jídla ( nezpracovaných potravin=whole food ) se postará o kalorie sama o sobě.

Není potřeba, abyste na začátku zjišťovali váš BMR ( basal metabolic rate=bazální metabolický výdej), vytvářeli kalorický deficit nebo používali všelijaké kalorické kalkulátory. Jezení zdravých potravin by měla být vaše priorita číslo jedna. Není důvod snižovat kalorie a tím i živiny už v tak špatné dietě.

Zaměřte se na kvalitu kalorií

Váš hlavní cíl na začátku by měl být omezit zpracované potraviny a nahradit je nezpracovanými. To můžete dělat krůček po krůčku, aby to bylo snadnější.

Jeden týden můžete jednoduše přidat trochu zeleniny k vašemu jídlu. Žádný velký problém, nemyslíte? A hádejte co? Jak to jednou uděláte, přiblížíte se o krok k vašemu cíli. Pokročili jste.

Další týden přidáte zeleninu k ostatním jídlům. A je to-další pokrok. Nyní jste o dva kroky blíže k vašemu cíli. Následující týden vyměníte sklenici vody za šťávu nebo jiný slazený nápoj. Opět pokrok. Další týden přidáte nějaké ovoce. A zase pokrok. Dává to smysl?

Kvalitní jídlo vytlačí nezdravé potraviny

Brzy si všimnete, že jak přidáváte více a více zdravých potravin do vaší diety, ty nezdravé se pomalu vytrácejí. To se děje z několika důvodů. Za prvé, kombinace vody a zeleniny bohaté na vlákninu vám navodí pocit plnosti a také sníží váš apetit.

Za druhé, přijímáte více živin a ty zastaví vaše tělo ve vysílání signálů, abyste jedli více jídla. Často jsou hlad a chutě pouze výsledkem signálů vašeho těla, že potřebuje živiny.

Než si toho všimnete, vaše dieta se posune z 90% zpracovaných potravin na 80%, 60% zpracovaných potravin a potom na 50%, 30% až se najednou vaše dieta skládá z 90% zdravého, nezpracovaného jídla. Jednoduše jezením zdravého jídla se posunete blíže k vašim cílům. Zatímco je nezbytné, abyste vytvořili kalorický deficit pro ztrátu hmotnosti, nemusíte z toho dělat až takovou vědu. Při správném výběru kvalitních potravin a jídel klesnou vaše kalorie sami od sebe.

Autor: Tony Schober

Přeložil: Bob