Výživa

Zeptejte se nás na vše, na co se chcete zeptat o výživě. Svůj dotaz napište do formuláře jako komentář. Vaši otázku a odpověď na ni následně na tomto místě zveřejníme.

Tým Pozdraf.cz

6 Responses to Výživa

  1. Magdalena J. napsal:

    Zdravím!

    Mám ráda sporty, baví mě a cítím se díky ním lépe, sportuji pravidelně již pár let. Nicméně poslední dobou kdykoli zajdu do fitka (nic přehnaně náročného necvičím), cítím, že jsem druhý den hodně unavená a již několikrát se mi stalo, že jsem potom začala být nachlazená – bolest v krku, zvýšená teplota, malátnost. Může to být způsobené cvičením? Co se týče stravy, jím všechno, ale vyhýbám se fast foodům a nezdravým průmyslově zpracovaným potravinám.

    Děkuji, Magda.

  2. Jane napsal:

    Dobrý den,

    chci si udržet váhu a nepřibírat, ale večeřím pozdě v noci, skoro před spaním. Mohu díky tomu přibrat? Na co si dát pozor, když nemohu večeřet dříve a nechci ztloustnout?

    děkuji za odpověď.

    J.

  3. Aneta napsal:

    Dobrý den, chtěla bych zhubnout 10kg.Pomůžete mi?

    • bob82 napsal:

      Dobrý den,
      zhubnout 10 kg můžete 2 způsoby-buď rychle (cca 14 dní-s tím,že se vám ztracená kila vrátí) nebo pomalu (3-4měsíce),ale dlouhodobě (trvale). Pokud chcete zvolit první možnost,stačí si najít jakoukoliv dietu někde na internetu nebo v časopise.Předpokládám ale,že si chcete ztracená kila a pěknou postavu udržet.Nejlepší je kombinace cvičení a správné stravy.Je potřeba vytvořit kalorický DEFICIT ( dieta) a dát tělu signál,aby si drželo aktivní svalovou hmotu ( posilování).Jak toho docílit se dozvíte zde:http://www.pozdraf.cz/vyziva-hubnuti/jak-vytvorit-perfektni-dietni-plan-pro-vas-trenink/ a zde:http://www.pozdraf.cz/vyziva-hubnuti/jak-se-zbavit-tuku-bez-ztraty-svalu/
      Jak sestavit trénink: cvičte 3-5krát týdně(posilovna).Ideální je rozdělit trénink na horní/spodní část těla.Cvičte 3 až 5 sérií po 5-8(10) opakováních s kratšími pauzami mezi cviky.Žádné 15-20 opakování s kilovou čínkou!Nezapomneňte,že chcete dát dělu signál=stimul,aby si udrželo svalovou hmotu.A nebojte,že budete vypadat jak chlap-na to ženy nemají dost testosteronu v těle.Studie ukazují,že pro formování postavy je efektivnější nižší počet opakování (5-8) a to speciélně pro ženy!
      Tip na závěr:Pokud budete bojovat s dietou-na pár dní zvyšte kalorický příjem a přidejte kardio (obojí střídmě-žádné extrémy).

      Váš Pozdraf

  4. Radek napsal:

    zdravím Pozdraf,

    prosím o radu,vím,že už je pozdě,léto již započalo,ale i tak bych rád věděl jakou stravu začít a pokračovat v ní,abych vypadal a cítil se nejen na léto fit

    jsem 35letý pracující muž s začínajícím pohybem,chci se cítit a vypadat lépe,proto prosím o radu – věřím,že pohyb a strava je základ

    velice děkuji Radek

    • bob82 napsal:

      Ahoj Radku,

      o stravě bychom si mohli povídat celé hodiny a tak jen základy-naše tělo potřebuje dostatek kvalitních živin,aby mohlo dobře fungovat a při cvičení to platí dvojnásobek! Existuje mnoho způsobů jak si zjistit a spočítat správný poměr makroživin ( sacharidy/tuky/bílkoviny ).Na interetu je spousta kalkulátorů a vzorců,nebo si můžete přečíst článek na našich stránkách http://www.pozdraf.cz/vyziva-hubnuti/jak-vytvorit-perfektni-dietni-plan-pro-vas-trenink/
      Co se stravy týče,snažte se upřednostňovat zdravé,průmyslově nezpracované potraviny.Ovoce a zeleninu jako zdroj vitamínů a vlákniny,pro sacharidy rýži,ovesné vločky a celozrnné výrobky a jako zdroj bílkovin ryby,libové maso,vejce,luštěniny a mléčné výrobky.
      Pokud máte další dotazy,rád na ně odpovím.

      Váš Pozdraf

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *