10 potravin na každý den pro dokonalou pleť

 

Už máte dost používání různých drahých a neúčinných zkrášlujících prostředků? Je na čase vyhodit všechny tyto zbytečné přípravky a začít jíst jídlo pro dokonalou pleť. Před pěti měsící jsem měla ošklivé akné, teď už nemám žádné. Nebylo to snadné, ale také to není nemožné a je to daleko levnější než spoléhat na drahé výrobky. Zatímco některé druhy potravin mohou zhoršit pleť, jiné ji mohou zlepšit. Podívejte se na seznam 10 jídel, které byste měli jíst každý den, abyste získali perfektní pleť.

1. Červené papriky

Červené papriky jsou lahodným druhem zeleniny, které si můžete vychutnat vařené nebo syrové. Jedna červená paprika obsahuje více než 100 % denní doporučené dávky vitaminu C a také je zdrojem velkého množství vlákniny a vitaminu B6. Ke všemu má hodně karotenů, které jsou prevencí proti vráskám a mohou zlepšit prokrvení pokožky, čímž přispívají k mladistvému vzhledu. Navíc jsou karoteny skvělé při boji s akné.

Se svými 30 kaloriemi jsou zároveň výbornou nízkokalorickou křupavou svačinkou. Uchovávejte plátky červené papriky v ledničce, takže si můžete kdykoli dopřát něco zdravého a dobrého, když na vás přijdou chutě. Navíc vás díky vláknině, kterou papriky obsahují, zasytí na delší dobu s méně kaloriemi. A jako bonus budete mít bezchybnou pleť.

2. Hořká čokoláda

Hořká čokoláda je moje oblíbené jídlo, které jím každý den, abych si udržela skvělou pleť. Tato čokoláda je bohatým zdrojem antioxidantů, mastných kyselin a flavonoidů, které podporují zářivou pleť. Antioxidanty v hořké čokoládě redukují hrubost vaší kůže a ochraňují ji proti poškození od slunce. Kakao navíc ulevuje žílám a zrychluje cirkulaci krve, která přispívá ke zdravější pokožce.

Obvykle kupuji kakaový prášek nebo syrové kakao, protože obsahují menší množství tuku. A pokud máte rádi hořkou čokoládu, vychutnejte si svoji 30 g dávku této čokolády, ale ujistěte se, že obsahuje alespoň 80 % kakaa, abyste se vyhnuli mléku a přidanému cukru, které se obvykle přidávají do čokolád.

3. Losos

Losos je výborným jídlem při boji proti stresu, úzkosti a depresi. Poskytuje tělu většinu doporučené denní dávky vitaminu D a tento vitamin je důležitý pro zdravé fungování vašeho srdce, kostí, střeva a mozku. Také zabraňuje rakovině střeva, pomáhá proti úzkosti, depresím, srdečním oněmocněním a onemocnění kostí.

Losos je bohatý na omega-3 mastné kyseliny, které jsou výborné při boji proti zánětům, vráskám a akné. Jeho vysoký obsah těchto kyselin hydratuje vaši pokožku zevnitř a tím podporuje zdravé a silné vlasy.

4. Kokosový olej

Kokosový olej je jedním z nejbohatších zdrojů nasycených tuků, přičemž 90 % jeho kalorické hodnoty představují právě tyto tuky. Obsahuje kyselinu laurovou, silný antibakteriální a antivirový činitel, který odpuzuje viry, infekce, záněty a akné. Kokosový olej má hlavně hodně mastných kyselin a vitaminu E, které jsou skvělé pro udržení vaší kůže hydratované, jemné a bez vrásek.

Používám kokosový olej jako tělový krém a současně konzumuji 1 polévkovou lžíci každý den. Je výborný především pro štítnou žlázu. Navíc existují důkazy, že tento olej pomáhá při redukci váhy…tolik užitku pro vaše zdraví, nemyslíte?

5. Zelený čaj

Dobrá, čaj sice není potravina, ale čajové lístky pocházejí přeci z rostliny. Přestože mám raději černý čaj, piju každý den zelený čaj, protože vím, že je dokonalým zdroje antioxidantů a aminokyselin, L-theaninu, které pomáhají uvolnit tělo a snížit tak stres.

Když je tento čaj horký, bionický nápoj začne uvolňovat katechiny, druh antioxidantů s protirakovinovými a protizánětlivými účinky. Ke všemu zelený čaj snižuje risk vzniku vysokého tlaku. Pro jeho lepší účinky byste měli vypít tři a více šálků tohoto čaje za den.

6. Špenát

Špenát je zdravá a nutričně vyvážená zelenina, kterou byste určitě meli zahrnout do vašeho každodenního jídelníčku. Možná, že zrovna nepatří mezi vaše oblíbená jídla, ale je to skvělý zdroj železa, folátů, chlorofylu, vitaminu E, hořčíku, vitamínu A, vlákniny, rostlinných bílkovin a vitamínu C. Díky svým antioxidačním schopnostem, vitaminy C, E a A jsou perfektní pro pleť.

Špenát bude zásobovat vaše tělo antioxidanty, které zabraňují různým kožním problémům. Přidejte ho do své stravy a sami poznáte, jak dobře bude na vaši pleť působit. Dokáže ji totiž perfetkně vyčistit zevnitř!

7. Semínka

Chia, konopná, slunečnicová, dýňová a lněná semínka – tyto všechny jsou výborné pro vaši kůži. Dýňová a slunečnicová jsou bohatá na selen, vitamín E, hořčík a bílkoviny. Selen a bílkoviny oddalují vznik vrásek, vitamin E zlepšuje vlhkost kůže a hořčík snižuje stres. Zdravé omega-3 mastné kyseliny v lněných, chia a konopných semenech jsou zase výborné při boji proti vráskám a akné. Stejně tak jsou bohatá na bílkoviny.

Jen si posypte semínkami salát, nebo ovesnou kaši a užijte si jejich výbornou chuť a jejich účinky na pokožku. Rád si přidávám semínka do ovocného jogurt a myslím, že tak chutnají ještě lépe. Do výborných smoothie se dají přidat i nepražená dýňová semínka. Tak jaké jsou vaše oblíbené semínka? A jak je jíte?

8. Celer

Dalším jídlem pro krásnou pleť na každý den je celer. Mnozí z nás tuto zeleninu podceňují, ale to je škoda, protože obsahuje vitamin K, který udržuje průtok krve v pořádku a snižuje vysoký krevní tlak. Tím dokáže odbourat stres a jak asi víte, stres způsobuje ošklivou pleť, migrény a dokonce i rakovinu.

Celer navíc obsahuje přírodní sodík, draslík a vodu a pomáhá zabránit dehydrataci. Doufám, že víte, že dehydrovaná pokožka způsobuje suchost, loupání kůže a vrásky. Ujistěte se, že jíte celer každý den, nebo alespoň každý druhý den. A pokud si hlídáte kalorie, nebojte, celer jich má velmi málo!

9. Papája

Papája je úžasné ovoce, které má bohatou historii a nespočet nutričních výhod. Je nízkokalorický (pouze 39 kalorií na 100 g!) a také neobsahuje žádný cholesterol. Takže pokud se pokoušíte zhubnout, pro zvýšení účinku zvažte zahrnutí papáji do vaší stravy.

Je nutné zmínit, že papája je nejen skvělá pro krásu, ale také je výborná pro trávení! Antioxidant, který se v ní nachází, obsahuje vitamin C a E a betakaroten, které zamezují vzniku zánětů a akné. Navíc vitamin C také ochraňuje pokožku proti poškození od slunce.

10. Mrkev

Mrkve jsou nejen dobré pro oči, ale také pro pleť. Zvláště jsou skvělé pro čištění akné. Jsou to zásobníky vitaminu A, pomáhají předcházet nadprodukci buněk ve vnější vrstvě pokožky. Právě tam se nadbytečný maz spojuje s odumřelými buňkami a ucpává póry.

Dalším důležitým důvodem proč si pochutnávat na mrkvi je ten, že vitamin A snižuje vznik kožních rakovinotvorných buněk. Proto chroupejte půl šálku baby karotky každý den a vaše pleť bude krásná. Já osobně mám mrkve hodně ráda a myslím, že se dobře hodí na svačinu.

Nemusíte jíst všechny tyto potraviny každý den, ale některé z nich budou stačit. Zároveň se ujistěte, že, abyste měli co nejlepší bezchybnou pleť, tak nejíte fast foodová jídla, příliš cukru, transmastných tuků a rafinovaných sacharidů.

Autor: Catalina

Přeložila: Jana M.